onsdag 16 juli 2014

Transformers 4

Så jag var på bio med Robin och Fredric i igår och kollade på Transformers. Den var nice. Lite nya robotar och grejer. Själva storyn och sånt kanske inte var den bästa och den skulle lätt kunna va något kortare. Kände ibland att det var för mycket pang pang scener. 
Jag gillar ju när robotarna förvandlas och sånt. För mig var det höjdpunkterna. Typ när Optimus Prime förvandlade sig. OMG! Då fick man gåshud vill jag lova. Han är ju lite utav min favorit i Autoboterna. 
Men riktigt grymt att få se Dinobots i mixen!!
 Men som sagt i det stora hela var filmen nice och får en stark 3 av 5 möjliga. 
Just det! Vi såg filmen i 3D vilket var helt onödigt. Det tillförde inte nånting förutom mörkare bild och att alla snabba rörelser typ hackar. Iaf för mig.... 
Så om du ska gå så rekommenderar jag att du ser den i 2D istället. 
Och vill du ha sällskap så hakar jag gärna på för jag vill också se den i 2D och slippa sitta och störa mig på de saker jag nyss nämnde angående 3D. 
Sen att det sitter folk framför en och sträcker upp händerna i luften utan hänsyn till oss bakom är ett annat inlägg. 

Tja/Kiddan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar